Trucuri pt a inlocui zaharul, faina, uleiul. Cum gatim sanatos.

trucuri-pentru-a-gati-sanatos2Există trucuri pentru a găti sănătos, înlocuind parțial sau chiar total zahărul, făina, uleiul de floarea soarelui sau untul. Cei pasionați de gastronomie știu că rețetele standard pot fi mult îmbunătățite prin mici schimbări care conferă un plus de gust dar mai ales de vitamine, minerale, nutrienți esențiali. În plus, mâncarea sănătoasă este esențială în procesul de slăbire sau de menținere a unei siluete armonioase. Zahărul, făina, uleiul rafinat nu aduc mari beneficii sănătății dar conțin foarte multe calorii goale.

Alimentația sănătoasă nu trebuie să însemne privare de mâncare. Puteți să vă răsfățați ocazional cu dulciuri de casă, fără a avea vreun sentiment de vină. Dulciurile nu trebuie să aibă îndulcitori artificiali, ci chiar fructe sau plante naturale. Iată numai câteva exemple:
Trucuri pentru a gati sanatos, inlocuind zaharul, faina, uleiul sau untul cu alimente naturale nerafinate si slabe caloric Trucuri pentru a gati sanatos, inlocuind zaharul, faina, uleiul sau untul cu alimente naturale nerafinate si slabe caloric

- Utilizați piure proaspăt de mere preparat în casă cu ajutorul unui blender în locul aceleași cantități de zahăr pe care ați folosi-o în produsele la cuptor. Merele conțin pectină care leagă foarte bine celelalte ingrediente ale unui desert de casă.

- În loc să beți un suc acidulat cu zahăr, adăugați lămâie, grapefruit și/sau lime în apa minerală carbogazoasă.

- Amestecați stafide, curmale și smochine în robotul de bucătărie pentru a folosi pasta obținută în deserturile de casă fie că le puneți la cuptor sau nu, fie că este vorba de blat sau de cremă. Pe lângă faptul că evitați zahărul rafinat, veți adăuga fibre sănătoase, vitamine și minerale în alimentația dvs zilnică, tăind totodată din numărul de calorii goale consumate.

Există multe metode de a reduce consumul de zahăr fără a elimina complet dulciurile din alimentație.

Îmbunătățiți rețetele voastre preferate pentru a obține o variantă sănătoasă, fie că este vorba despre dulciuri dar și despre feluri principale.

Fasole fiartă, în loc de făină

Eliminarea făinei în favoarea unei conserve de fasole neagră (scursă de zeamă și clătită cu apă, desigur) într-o rețetă de negrese este o metodă perfectă de a reduce din cantitatea de gluten și a face loc unei doze suplimentare de proteine. În plus, fasolea are un gust minunat. Atunci când preparați astfel de deserturi, înlocuiți o ceașcă de făină cu o ceașcă de piure de fasole (dintr- o conservă de aproximativ 425 g). Până vă convingeți că puteți înlocui făina cu fasole, puteți folosi jumătate făină / jumătate piure fin de fasole. Nu uitați să adăugați praf de copt bio.

Piure de mere neîndulcit, în loc de zahăr

Piureul de mere folosit în locul zahărului vă poate oferi o experiență suficient de dulce fără calorii în plus și fără zahăr.

În vreme ce o cană de piure de mere neîndulcit (se obține imediat în blender) conține doar în jur de 100 calorii, o cană de zahăr poate conține peste 700 calorii! Acest schimb între cele două este perfect pentru fursecurile de ovăz cu stafide, tarte, blaturi de tort, foi de prăjituri.

Sfat util: Puteți substitui zahărul cu sos de mere la o rație de 1:1, dar pentru fiecare cană de sos de mere pe care o folosiți, reduceți cantitatea de lichide din rețetă cu un sfert. În plus, puteți scădea mult și din cantitatea de ulei sau unt a rețetei dvs. Piureul de mere oferă consistența potrivită și un strop de dulce fără toată grăsimea din ulei sau unt. Este potrivit pentru orice chec, ca cel cu banane sau fructe confiate, sau în brioșe și chiar în mixurile preambalate! La prima încercare, încercați să înlocuiți doar jumătate din cantitatea de grăsime (așadar într-o rețetă care utilizează o ceașcă de ulei, veți folosi jumătate de ceașcă de ulei și jumătate de ceașcă de sos de mere). Dacă nu observați diferența după această schimbare, încercați ca data următoare să înlocuiți mai mult din cantitatea de grăsime.

Făină integrală de grâu, în loc de făină rafinată albă

Practic în orice produs la cuptor, înlocuirea făinii albe cu cea integrală de grâu poate da o cu totul altă dimensiune produsului, din punct de vedere al nutrienților, aromei și texturii. Deoarece făina integrală include învelișul exterior al bobului de grâu, aceasta furnizează mai multe fibre, care ajută digestia și poate chiar să scadă riscul de diabet și de boli de inimă. Înlocuiți fiecare ceașcă de făină albă cu 7/8 ceașcă de făină integrală.

Făinuri de nuci, castane, lupin, în loc de făină obișnuită

Atenționare: Făinurile de nuci, castane, lupin nu cresc la fel ca făina de grâu, așa că s-ar putea să fie nevoie de mai mult agent de creștere atunci când înlocuiți peste un sfert de ceașcă de făină de grâu. În vreme ce aceste făinuri au de obicei mai multe calorii și grăsimi, acestea conțin și mai multe fibre și proteine. Făinurile de nuci tind să fie mai grele decât făina clasică, așa că asigurați-vă că măriți cantitatea de praf de copt și bicarbonat de sodiu din rețetă, astfel încât aluatul să crească normal. O altă variantă este să înlocuiți parțial făina de grâu cu cea ce nuci!

Făină de cocos, în loc de făină obișnuită

Bogată în fibre și cu un conținut scăzut de carbohidrați, făina de cocos este un înlocuitor parțial ideal pentru făina de grâu în rețetele de produse la cuptor. Înlocuirile pot fi dificile în astfel de cazuri, așa că atunci când utilizați făină de cocos, asigurați-vă că adăugați o cantitate egală de lichid în plus! În produsele la cuptor, ar trebui să înlocuiți o ceașcă de făină de grâu cu doar un sfert - o treime de ceașcă de făină de cocos.

Făină de migdale, în loc de făină de grâu

Faina de migdale bioAceastă schimbare care elimină glutenul oferă oricărui produs la cuptor o doză considerabilă de proteine, omega-3 și o aromă de nuci. Încercați să faceți fursecurile cu unt clasice cu făină de migdale în loc de făină de grâu. Orice blat de tort, prăjitură de casă, chec sau tartă poate include făină de migdale. Ca să nu mai vorbim despre celebrele macarons... Sfat: făina de migdale este mult mai grea decât alte făinuri pentru copt, așa că atunci când faceți schimbarea, încercați cu un sfert de ceașcă o dată (așadar o ceașcă de făină de grâu va deveni ¾ ceașcă de făină de grâu și ¼ ceașcă de făină de migdale). Sau, dacă rețeta este de tipul „totul sau nimic”, măriți cantitatea de agent de creștere (până la jumătate de linguriță la ceașca de făină de migdale adăugată) pentru a compensa greutatea în plus a aluatului.

Piure de avocado poraspăt sau ulei de avocado, în loc de unt

Ambele sunt grăsimi (cu toate că foarte diferite) și au aproape aceeași consistență la temperatura camerei. Textura cremoasă și aroma subtilă a fructului avocado se potrivesc de minune în negrese și în produsele cu ciocolată neagră. Este posibil să fie necesare câteva încercări înainte ca acest schimb să iasă perfect, dar în general, funcționează dacă folosiți o ceașcă de piure de avocado proaspăt (sau de ulei de avocado) în locul unei cești de unt.

Piure de banane, în loc de grăsimi

Puterea de îngroșare cremoasă a piureului de banane se comportă la fel ca avocado, în ceea ce privește înlocuirea grăsimilor din rețetele de produse la cuptor. Consistența este ideală, iar bananele adaugă nutrienți precum potasiu, fibre și vitamina B6. O ceașcă de piure de banane funcționează perfect în locul unei cești de unt sau ulei!

Stevia, în loc de zahăr

Stevia este un îndulcitor natural sărac în calorii și de până la 300 de ori mai dulce decât zahărul. Însă fiți atenți la preț, acest îndulcitor la modă poate costa de până la cinci ori mai mult decât zahărul cristale. Din moment ce este mult mai dulce, faceți înlocuirea cu multă grijă: O rețetă în care este nevoie de o ceașcă de zahăr ar trebui să utilizeze în locul său o linguriță de stevia lichid (echivalentul a două linguri de pudră de stevia).

Nibs de boabe de cacao, în loc de fulgi de ciocolată

Nibs Bio din samburi de cacaoȘtiri de ultimă oră: Acei fulgi de ciocolată au la origine fulgii din boabele de cacao, bucățelele de cacao sunt sparte, iar apoi transformate în ciocolată. Optați pentru aceste bucăți de cacao neprocesate (sau procesate cât mai puțin), fără aditivii și zahărul adăugat pe care le găsiți în ciocolată, pentru a vă bucura de o porție sănătoasă de antioxidanți.

Semințe de chia, în loc de unt

Amestecați o lingură de semințe de chia cu patru linguri de apă, lăsați deoparte 15 minute și veți obține un gel care va avea consistența perfectă pentru a înlocui grăsimea în produsele preparate la cuptor. Atenție: nu încercați să înlocuiți toată grăsime cu această soluție, funcționează cel mai bine atunci când înlocuiește jumătate din grăsimea necesară în rețetă.

Făină de in, în loc de ouă

Acesta este un truc vegan vechi. Amestecați o lingură de semințe de in măcinate (sau făină de in, pudră proteică de in) cu trei linguri de apă caldă și bateți totul cu o furculiță până când cele două ingrediente se îmbină. Apoi lăsați amestecul în frigider pentru 5-10 minute înainte de a înlocui cu el un ou în orice rețetă de preparate la cuptor. Voilà!

Orez brun, negru sau roșu în loc de orez alb

Atunci când orezul alb este procesat, tărâțele „brune” sunt îndepărtate, eliminând astfel nutrienți esențiali, precum fibrele. Alegeți orezul brun, negru sau roșu pentru a vă bucura de un profil nutrițional complet. Orez din konjac dedicat persoanelor care vor să slăbească în loc de orice alt fel de orez, fie el și integral.

Drojdie nutrivă inactivă, în loc de brânză

Fulgi bio drojdie inactiva nutritiva pret 100 gr: magazin online cu livrare rapidaGustul și textura sunt un pic diferite, însă consistența cremoasă este aproximativ aceeași. În loc să adăugați brânză feta în salate, cașcaval ori mozzarella la pizza ori pentru crusta preparatelor la cuptor, încercați să presărați fulgi de drojdie nutritivă inactivă pentru a obține o aromă de brânză, cu mult mai puțină grăsime. Drojdia inactiva (nutritiva) mai este numita “proteina vegetarienilor” pentru că este o sursa bogata de proteine complete. Contine 16 aminoacizi si 15 minerale.  Această drojdie este deosebit de bogată în substanțe nutritive, respectiv complexul de vitamine B (mai puțin vitamina B12), acid folic, seleniu, zinc și proteine. Nu conține gluten și are un nivel redus de sodiu.

Iaurt grecesc, în loc de smântână

Iaurtul grecesc are jumătate din grăsimile și caloriile smântânii, iar gustul și textura sunt totuși aproape identice. În plus, iaurtul grecesc oferă o cantitate suplimentară de proteine slabe.

Iaurt grecesc, în loc de maioneză (în salata de ton sau pui)

Adăugați niște ierburi aromatice și puțin suc proaspăt de lămâie, iar gustul va fi aproape neschimbat. În plus, această înlocuire vă va scuti de calorii și grăsimi și vă va oferi mai multe proteine.

Ulei de cocos în loc ulei de floarea soarelui

Suntem sfătuiți că uleiul de floarea soarelui crează un dezechilibru nedorit la prăjire sau sotare iar cel de măsline este prea scump și își pierde din proprietăți atunci când este încălzit. Prin urmare uleiul ideal este considerat a fi cel de cocos. 

Piure de avocado, în loc de maioneză

Jumătate de avocado făcut piure și stropit cu zeamă de lămâie (pentru a nu oxida) este un excelent înlocuitor pentru maioneză în orice sandviș. Atât maioneza, cât și piureul de avocado mențin umezeala în sandviș, însă avocado conține o cantitate mare de vitamina E și grăsimi mononesaturate care țin sub control nivelul de colesterol. Iar în vreme ce o porție obișnuită de două linguri de maioneză conține cam 206 calorii și 24 grame de grăsime, jumătate de avocado are doar 114 calorii și 10,5 grame de grăsime.

Ierburi aromatice sau suc de citrice, în loc de sare

Alimentele nu necesită prea multă sare pentru a avea un gust bun! Ierburile aromatice proaspete și sucul de citrice pot furniza la fel de multă savoare fără niciun risc de exces de sare. Alegeți sarea de Himalaya în locul sării albe din comerț.

Quinoa, în loc de cușcuș

În timp ce cușcușul este făcut din făină de grâu procesată, quinoa este un superaliment integral plin de proteine și nutrienți. Puncte bonus: Au aproape aceeași aceeși textură.

Paste din grâu integral, în loc de paste obișnuite. Paste din konjac pentru slăbire.

La fel ca în cazul pâinii, pastele din grâu integral le întrec pe cele obișnuite în ceea ce privește conținutul de fibre, având totodată cu 50 de calorii mai puțin, la o porție (în funcție de brand). Paste de slăbit din konjac

Pastele obișnuite din grâu sau orez conțin în medie 70 gr carbohidrați (din 100) în timp ce pastele Slim au 0 gr carbohidrați. Atunci când gătiți cu paste sau orez Slim obțineți și senzația de plin. Nu vă mai este foame circa 4 ore după masă. Dacă o porție de 200 gr spaghete din grâu înseamnă 650 sau 700 calorii, ei bine 200 gr spaghete Slim înseamnă 0 calorii!

Exceptând fructele și legumele proaspete, alimentele menționate în acest articol pot fi cumparate din acest magazinul online cu livrare rapida. Ne puteti contacta si telefonic pentru a fi ghidati de catre unul dintre operatorii noștri: 0722 264 936.

Sorteaza dupa:
Arata:
Arata: Lista Tabel
  • Faina (pudra) de ALUNE de Padure Bio prajite 100gr
    Făina (pudră) de alune de pădure Bio prăjite este recomandată pentru rețete sănătoase și ca adaos în lapte pentru copii. Vă prezentăm mai jos și rețeta de Ciocolată tip Nutella dar de casă, ideală pentru copii și adulți totodată. Pudra de alune de pădure are importante proprietăți nutritive și po..
    Lei: 27.80
  • Faina alba de grau certificata ecologic 1Kg
    Faina alba de grau provine din culturi certificate ecologic. Multe cereale precum secara, orzul sau ovazul nu sunt atat de panificabile si de aceea trebuie amestecate cu o anumita cantitate de faina de grau rafinat (bogat in glutenul ce contribuie la dospirea si cresterea aluatului).  ..
    Lei: 13.10
  • Faina de CASTANE Bio 100gr
    Făina de castane este o făină dulce de culoare brun deschis, obținută prin uscarea și măcinarea fină a castanelor comestibile cultivate la altitudini de 450-900 m. Este mult mai bogată în proprietăți nutritive decât cartoful și de aceea, făina de castane poate fi pregatita cu unt și lapte pentru ..
    Lei: 12.10
  • Faina de MIGDALE Bio 120 gr
    Făină de migdale bio, fără coajă. Fără gluten. Migdalele sunt foarte bogate în proteine și de aceea făina de migdale poate fi incadrata la categoria pudrei proteice. Făina de migdale este ideală și pentru rețeta de macarons de casă. Vă prezentăm mai jos și câteva rețete cu făină de migdale fără g..
    Lei: 24.80
  • Faina de OVAZ Bio 500 gr
    (Stoc EPUIZAT temporar) Făina de ovaz bio este obținută prin simpla măcinare și cernere a ovăzului (pentru eliminarea substanțelor străine și a impurităților). Faina de ovaz are proprietati nutritive valoroase caci conține multe proteine si fibre, vitamine din grupul B si minerale. Ovăzul fo..
    Lei: 8.60
  • Faina din NUCA de COCOS Bio 130gr
    Faina din nuca de cocos bio, pret pentru 130 gr. Are proprietati nutritive valoroase si poate fi adaugata cu succes in retete de biscuiti, blaturi de tort si alte deserturi caci are foarte multe fibre si proteine care dau senzatia de satietate si mentin scazuta glicemia in organism. O puteti adau..
    Lei: 7.60
  • Faina din seminte de In Bio 150 gr
    Făina din semințe de in BIO bogată în Omega 3, având numeroase proprietăți nutritive. Preț pentru 150gr (semințe de in măcinate foarte fin). Această făină poate fi numită și pudră proteică de in căci are 34,4 gr proteine și 32.5 gr fibre cu rol important în digestie, detoxifiere, slăbire, obținer..
    Lei: 9.10
  • Faina Fara Gluten Bio CU DROJDIE din: orez, porumb, mei, hrisca 1 kg
    sale
    Amestec BIO de 4 tipuri de faina cu drojdie, fara gluten: orez, porumb, mei, hrisca 1 kg. Este ideal pentru o pâine sănătoasă și hrănitoare, chifle, blat de pizza, prăjitură, biscuiți sau clătite. Amestecul este suficient pentru 2 paini a 750 g.   Ingrediente: amestec de făină inte..
    Lei: 24.64Lei: 37.90
  • Fasole Alba BIO 300 gr
    Fasole Alba BIO 300 gr. Ingrediente: fosole albă bio. Din culturi certificate ecologic. Preparare: se lasă la înmuiat peste noapte (cca 12 ore) în apă rece după care se fierbe cca 50 minute. Valori nutriţionale: Cantitate servită: 100 g Valoare energetică: 1004 KJ/ 237 Kcal Prot..
    Lei: 10.10
  • Fasole Alba BIO 500 gr
    Fasole Alba BIO pret punga 500 gr. Ingrediente: fosole albă bio. Din culturi certificate ecologic. Preparare: se lasă la înmuiat peste noapte (cca 12 ore) în apă rece după care se fierbe cca 50 minute. Valori nutriţionale: Cantitate servită: 100 g Valoare energetică: 1004 KJ/ 237 Kc..
    Lei: 13.00
  • Fasole Alba BIO conserva 350 gr
    Prelucrat cu grijă, pur și simplu delicios. Ingrediente: Fasole BIO, apă, sare de mare. **din culturi certificate ecologic   Valori nutriționale medii/ 100 g Valoare energetică: 317 kJ / 75,7 kcal Grăsimi 0,3 g din care acizi grași saturați: 0,1 g Carbohidrați: 1..
    Lei: 9.85
  • Fasole Alba BIO conserva 400 gr
    Ingrediente: fasole albă bio (58%), apă, sare de mare. Bio = ingrediente provenite din culturi certificate ecologic. Valori nutriţionale pentru 100g: - Energie 458kJ/109 kcal; - Grăsimi 1,7 g; din care acizi grași saturați 0,2 g; - Glucide 14,2 g; din care zaharuri 0,..
    Lei: 7.60